יום רביעי, 4 בפברואר 2015

למה כל כך קשה לנו להקשיב לבן\בת הזוג?

מדוע כל כך קשה לנו להקשיב לבת/בן  הזוג? 
שמתי לב שהרבה פעמים שאשתי מדברת אני משלים את המשפטים שלה בתוך הראש שלי במקום להקשיב...מכירים את זה? וגם לפעמים היא עוד לא סיימה לדבר ואני כבר נכנס לתוך הדברים שלה כאילו אני יודע מה היא רוצה להגיד...  או גרוע יותר, מכניס את הדברים\התשובה שלי לפני שהגיע תורי - אתם בטח מכירים גם את זה.!
היכולת להקשיב לאדם אחר- בעיקר מישהו במשפחה- עד הסוף, זה אתגר לא פשוט.  המפתח ליכולת הזו:  פשוט להתבונן בעצמך בזמן שאתה מקשיב וקצת להתרחק מבחינה רגשית מהדברים !  וכך פשוט לשים לב לתגובות הפנימיות שלנו לשיפוטיות שלנו ולרצון שלנו  להגיד מה אנחנו חושבים. עצם העובדה שנוכל לשים לב להקשבה שלנו זה כשלעצמו ישפר אותה בצורה ניכרת. פשוט תתרגלו כול יום עם אותו אדם - רצוי בלי להגיד לו שאתם מתרגלים-  כי אז זה לא יהיה אותנטי - ושימו לב מה קורה.  מומלץ להתחיל בסיטואציות  לא מורכבות וטעונות מבחינה רגשית-  משהו ניטרלי. " מה דעתך שנצא השבוע לסרט ביום רביעי בערב"?.  
כשתתחילו באמת להקשיב,  תשימו לב גם לשיפוטיות שלכם וגם לשיפוטיות וקוצר הרוח של הזולת .  
זה בסדר... זה חלק מהמשחק. אל תצפו לשינוי צ׳יק צ׳אק -  זוהי אינה מיומנות אלה אמנות הדורשת משמעת, תרגול, התמדה ונחישות!
בהצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה