יום רביעי, 25 בינואר 2012

אמנות ההקשבה וחכמת המעגל (חלק ב')
(המשך מהבלוג הקודם)

בעזרת חכמת המעגל המתגלה במעגל הקשבה המנוהל באופן מקצועי מקבל כל אדם בקבוצה פרספקטיבה רחבה ועמוקה יותר על חייו הוא – דבר המאפשר לו להגדיר בבהירות ייתר את רצונותיו, מטרותיו ומה הדרך המיטבית להשיגן.    פעמים רבות אנו מגלים שמה שחשבנו שהוא "רק שלנו" - מחשבות, פחדים, דאגות, גישות וגם חוויות פנימיות אישיות - הוא בעצם נחלת אנשים נוספים – דבר הנותן כוח, תקווה והבנה שכולנו חולקים את אותה "אדמה משותפת
 (COMMON GROUND )        בעולם המודרני,המקדש את  האינדיבידואליות  ורואה  בפרט המשיג את מטרותיו  את פסגת המימוש האישי , מביאה אמנות ההקשבה  תזכורת עדינה אך משמעותית  לעובדת היותנו שייכים למשהו גדול יותר מעצמנו – עובדה העוזרת לנו במסע האישי שלנו  ונותנת כוחות פנימיים של תקווה, סובלנות, קבלת הזולת וגילוי כוחה של הקבוצה.       כאשר אדם מרגיש שמקשיבים ל"סיפור" שלו, שיש לו מקום וקולו נשמע, יש באפשרותו להבין את עצמו וגם אחרים באופן רחב ועמוק יותר.

 בעזרת הקשבה עמוקה לסיפורי חיים ביכולתנו להבין את הנחות היסוד  הערכיות והמוסריות של המספר , בשונה מהקשבה לדעותיו, שם אנו פוגשים בעיקר את החלק הקוגניטיבי-אינטלקטואלי שלו.
בעזרת תרגול מתמשך באמנות ההקשבה אנו מפתחים בתוכנו ספונטאניות, גמישות מחשבתית, קבלת השונה מאיתנו ואינטואיציה למה מבקש כל רגע- תכונות העוזרות לנו כמגשרים מנחים/מטפלים/מאמנים ליצור בקבוצה אוירה של אמון, כנות, שיתוף ו"מקום בטוח".
שיטה זו אינה עוד "כלי" אלה מעצימה את הוויית המגשר – כאדם וכאיש מקצוע.
                                                                                    

אמנות ההקשבה מאפשרת לנו בין היתר:

∞ לשפר באופן ניכר את היחסים עם הסובבים איתנו.
∞ לנהל את חיינו בדרך מודעת, קשובה ומדויקת יותר.
∞ להיעזר בשיתופי פעולה כדרך חיים ולא רק כאסטרטגיה.
∞ "לקרוא את השדה" בעבודה עם קבוצה ובטיפול/ אימון אישי.
∞ להביא את עצמנו לידי ביטוי אוטנטי.
∞ להיות נוכחים באופן מלא ברגע הזה- בהווה.
∞ לגלות את מתנת השקט והאיזון בין "לעשות" ו"להיות".

כל שעלינו לעשות הוא להקשיב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה